BULETIN INFORMATIV
publicat în conformitate cu prevederile Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public
Asigurarea accesului la informațiile de interes public conform Legii 544/2001 se face din oficiu sau la cerere pe adresa de e-mail: primariagoicea@yahoo.com, goicea@dj.e-adm.ro sau la adresa Primăria comunei Goicea, strada Mihai Viteazul, nr. 220, județul Dolj, telefon 0251.256.003.
Conform art.5, alin.2 din Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, autoritățile și instituțiile publice au obligația să publice și să actualizeze anual un buletin informativ care va cuprinde următoarele informații de interes public:
A. Actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice;
- Constituţia României;
- OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ;
- Legea nr. 161/2003 – privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei cu modificările si completarile ulterioare;
- Legea nr. 544/ 2001 – privind liberul acces la informaţiile de interes public cu modificările si completarile ulterioare;
- Legea 52/2003 – privind transparenta decizionala in administratia publică;
B. Structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audiente al autorităţii sau institutiei publice;
Structura organizatorică şi atribuţiile compartimentelor sunt prevăzute în Regulamentul de Organizare şi Funcţionare, site www.comunagoicea.ro , secţiunea Despre Noi – Organizare
C. Numele şi prenumele persoanelor din conducerea autoritţii sau a institutiei publice şi ale functionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice;
Primar – Mitroi Cristian
Viceprimar – Turculeanu Doru-Dumitru
Funcţionarul responsabil cu difuzarea informaţiilor publice – Bogatu Constantin – inspector principal comuna Goicea
D. Coordonatele de contact ale autorităţii sau instituţiei publice
Primăria comunei Goicea cu sediul în comuna Goicea, strada Mihai Viteazul nr. 220 judeţul Dolj, România, telefon 0251.256.003, e-mail primariagoicea@yahoo.com, goicea@dj.e-adm.ro
Alte date de contact pot fi consultate pe site-ul www.comunagoicea.ro , secţiunea Contact.
Program de funcţionare: luni-vineri 08:00-16:30.
E. Audienţe
Mitroi Cristian – Primar comuna Goicea
Luni orele 09:00 – 12:00
Turculeanu Doru Dumitru – Viceprimar comuna Goicea
Miercuri orele 13:00 – 16:00
Devesel-Sîrbu Ioana Cristina – Secretar general comuna Goicea
Vineri orele 09:00 – 12:00
F. Sursele financiare, bugetul şi bilantul contabil;
Primăria comunei Goicea este o structură funcţională cu activitate permanentă care duce la îndeplinire hotărârile consiliului local Goicea şi dispoziţiile primarului, soluţionând problemele curente ale colectivităţii locale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Activitatea primăriei este finanţată de la bugetul local şi din venituri proprii. Primarul este ordonator principal de credite. Bugetul şi bilanţul contabil şi alte date financiar-contabile sunt afişate pe site-ul www.comunagoicea.ro la secţiunea Monitorul oficial local – Documente si informatii financiare şi pe uat.mdrap.ro, la sectiunea Transparenta decizionala – Situatii Financiare.
G. Programele şi strategiile proprii;
Proiectele investiţionale şi Strategia de dezvoltare a comunei Goicea sunt afişate pe site-ul www.comunagoicea.ro la secţiunea Despre noi.
H. Lista cuprinzând documentele de interes public;
- Acte normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii publice locale;
- Structura organizatorică , atribuţiile compartimentelor organizate în cadrul aparatului de
specialitate al primarului, programul de funcţionare şi programul de audienţe; - Numele şi prenumele persoanelor şi funcţionarilor responsabil cu difuzarea informaţiilor
publice; - Coordonatele de contact ale autorităţii respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon,
fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet; - Sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil, contul de încheiere a exerciţiului bugetar;
- Programele şi strategiile proprii;
- Lista cuprinzând categoriile de documente create şi/sau gestionate potrivit legii;
- Modalitatile de contestare a deciziei autorităţii publice în situaţia în care persoana se
consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate; - Modalităţi de contestare a deciziilor în situaţia în care persoana se consideră vătămată;
- Declaraţii de avere;
- Declaraţii de interese;
- Anunţuri organizare concursuri posturi vacante;
- Diferite rapoarte: de implementare a legislaţiei, de activitate, salarizare;
I. Lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii;
Lista documentelor create/gestionate de instituție conform legii se regăseşte pe site-ul www.comunagoicea.ro la secţiunea Informaţii de interes public.
J. Modalitatile de contestare a deciziei autoritţii sau a institutiei publice în situaţia în care persoana se considera vatamata în privinta dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.
În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informaţiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamaţie administrativă conducătorului autoritaţii sau instituţiei publice careia i-a fost solicitată informaţia.
Reclamaţia administrativă se poate depune în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă a refuzului explicit sau tacit al angajaţilor autorităţii sau instituţiei publice pentru aplicarea prevedererilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi ale HG nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii ne 544/2001. În cazul în care reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei administrative.
Acest răspuns va conţine informaţiile de interes public solicitate iniţial şi, deasemenea, va menţiona sancţiunile disciplinare aplicate în cazul funcţionarului vinovat, în condiţiile legii. Solicitantul care, după primirea răspunsului la reclamaţia administrativă, se consideră în continuare lezat în drepturile sale prevăzute de lege, poate face plângere la secţia contencios administrativ a tribunalului , în termen de 30 de zile de la expirarea termenelor prevazute la art. 7 din Legea nr 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.
Formular-tip de solicitare informaţii de interes public şi formular-tip reclamaţie administrativă se regăsesc pe site-ul www.comunagoicea.ro la secţiunea Informaţii publice-formulare / Modalitate de contestare a deciziei si formularele aferente pentru reclamatia administrativă.